Olyan rossz állapotban van az autópálya Balaton felé vezető oldala a 90. és 120. kilométer között, hogy a sima haladás kárt okozhat az autókban – adták írásba. Ami ijesztő, hogy ezt javíthatatlan, alapvető szerkezeti hiba okozza, amit meg sem próbálnak kijavítani.
Ijesztő választ adott egy felszólamló ügyfélnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pedig aránylag ártatlanul indult a levelezés. Sándort a húsvéti szünetben felpaprikázta a rossz minőségű autópálya, amin kijavított kátyúkat látott, így fogta magát, és írt egy polgári hangvételű mailt a közútkezelő cégnek:
From: XY [mailto:xy@mailbox.hu]
Sent: Sunday, April 05, 2015 9:25 AM
To: Kozut postafiok; Központi iktató
Subject: úthibák
ha nem Ön az illetékes, kérem küldje tovább neki:
Tisztelt Magyar Közút Nonprofit Zrt.,
bizonyára Önök előtt is ismert, hogy az M7 Balaton felé vezető pálya jobboldali sávja a 96 és 109 km szelvények között minősíthetetlen állapotban van, a megengedett 130km/h-s sebességgel közlekedve a járművek károsodását okozhatják a szakszerűtlenül kijavított kátyúk. Kérem a hibák mielőbbi kijavítását.
Tisztelettel
A normális hangütés jutalma a következő válaszlevél volt, egyenesen egy kommunikációs főmunkatárstól. Az elején olyan, mint egy szokásosan olajozott felelősségelhárító szöveg. Csakhogy a főmunkatárs nem állt meg ott, hogy nem a rossz kátyújavítás, vagyis a Közútkezelő a hibás. Hanem megmondta a hiba igazi okát is. Menet közben elismerve, hogy a fogyasztói panasz jogos, csak éppen az “elégtelen teherbírásúra” épített pályaszerkezet a ludas, ráadásul a hiba olyan súlyos, hogy megoldást csak a “pályaszerkezet teljes cseréje” jelenthet.
————— Továbbított levél —————
Feladó: Magyar Közút Ügyfélszolgálat <ugyfelszolgalat@kozut.hu>
Dátum: 2015. április 8. 7:24
Tárgy: Magyar Közút válasza
Címzett: “xy@mailbox.hu”
Tisztelt X Sándor!
Társaságunkhoz érkezett levelét köszönettel fogadtuk. A kátyúk kijavítása szakszerű, nem ez okozza az Ön által jelzett problémát, hanem az M7 autópálya bal oldalán a 90-120 km szelvények között a haladó sávban a pályaszerkezeten elégtelen teherbírása miatt jelentkező süllyedések. Ezek végleges javítása a teljes pályaszerkezet cseréjével oldható meg, amelyre jelenleg társaságunk nem rendelkezik forrással, a teljes körű útrekonstrukciók azonban már nem cégünk kompetenciája, a felújításokra szánt források felett sem mi döntünk. A keletkező burkolathibákat folyamatosan javítjuk.
Üdvözlettel
Velkei Lilla
kommunikációs főmunkatárs
Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály
Megkeresését köszönjük!
Ez fasza, beszedik a zsét autópályadíjakban, de nincs pénz a javításra – kommentálta a választ Sándor. Engem még jobban szíven ütött az a lazaság, amivel az illetékes felemelte a kezét, hogy hát tényleg veszélyesen szar az autópálya, de nincs mit tenni.
Búcsúzóul megnéztem a Közútkezelő weboldalán az Útinformot, ahol az M7-es keresve semmilyen utalást nem sikerült találnom arra, hogy a 90. és 120. kilométer között autóveszélyes lenne az útpálya.