​Ha újságíró vagy, és titokban megalázod magad, megutaztat a Heineken

Illustration for article titled ​Ha újságíró vagy, és titokban megalázod magad, megutaztat a Heineken

Tudod, hogyan mutyiznak egymással a nagy cégek és az olcsón a megvehető újságírók? Most kicsit fellebentem a fátylat.

Advertisement

Vicces, pitiáner, de annál gyakoribb műfaj az a fajta sajtóesemény-meghívó, amelyikre a mikrokorrupció jegyében gondosan ráírják, mi lesz a menü a tájékoztatón. Egy fokkal bátrabb, de szintén nem ritka, amikor a szóróajándékot írják oda. Egyszer a Magyar Hírlap legendás, nagy létszámú és jól megfizetett gazdasági rovatának a harmada elment egy IKEA-s eseményre, mert odaírták, hogy függőágyat fognak adni.

Az ennél értékesebb korrupciós ajándékokat nem merik ebben a formában direktben osztogatni, azokhoz általában kitalálnak valami kamuvetélkedőt vagy tombolasorsolást. De az a módszer, amivel Heineken most épp örökre a haverjává akar tenni egy magyar újságírót, egészen egyedi.

Advertisement

Azokra gondoltak a jelek szerint, akik egy sajtótájékoztató pártucat fős nyilvánosságát is kínosnak éreznék, viszont nagyon szívesen korrumpálódnának. Nekik zártkörű tréfás versenyt hirdet a cég. Azok között, akik beküldenek egy videót valami vicces képességükről, mondjuk hogy mozgatni tudják a fülüket, kisorsolnak egy kétszemélyes – ez az újságírásban nagyon fontos szakmai szempont! – luxusutat Amszterdamba, ötcsillagos szállodával.

A felhívás kulcsmondata ez:

A beérkezett pályázatokat nem hozzuk nyilvánosságra, csak a zsűri (Heineken márkacsapata) látja majd.

Advertisement

Ügyes cég a Heineken, mert megutaztatnak egyet, de a jelentkezők révén lesz egy listájuk olyan kollégákról, akik egy utazásért bármire kaphatók. És ennyit tényleg bőven megér egy hosszúhétvége kifizetése a The Grand Legend Hotelben.

Íme a levél. Tök szomorú vagyok, mert amikor olvasni kezdtem, az első mondatokban még az is benne volt, hogy ez egy zártkörű esemény lenne, ahol a kollégák be is mutatják a különleges képességeiket, akkor pedig elvegyültem és tudósítottam volna. De sajnos nem ez a helyzet, hanem ez:

Kedves Újságíró kolléga!

A Heinekenre mindig jellemző volt a meglepő kampányok megvalósítása, ez idén sincs másként: a márka világszerte legendás tehetségeket keres. Az ehhez kapcsolódó reklámunkat talán már láttad:

Arra gondoltunk, hogy talán az újságírók vonakodva jelentkeznének nyilvános megmérettetésre, pedig egészen biztos, hogy igazi tehetségek rejtőznek a hazai sajtóorgánumok munkatársai között is, ezért egy könnyed, és zártkörű játékot szervezünk az újságírók, bloggerek számára, Nektek.

Éppen ezért most arra buzdítunk Téged is, hogy mutasd be, ha van a reklámfilmben látottakhoz hasonló érdekes, vicces képességed. Nem klasszikus ki mit tud versenyszámokban várjuk a jelentkezést, hanem szinte bármiben; legyen az egyedi grimaszolás, dekázás, visszafelé beszélés, szemöldök-táncoltatás, papírhajtogatás, kreatív sörösüveg-nyitás, vagy egyéb nem hétköznapi készség.

A jelentkezéshez nem kell mást tenned, mint elküldened a legendás képességedet bemutató videót, vagy fotót (teljes neved, és a képviselt médium neve megadása mellett) a xxxx e-mailcímre március 28 éjfélig.

A beérkezett pályázatokat nem hozzuk nyilvánosságra, csak a zsűri (Heineken márkacsapata) látja majd. Ők az alapján döntenek majd, hogy mennyire különleges, vicces az a képesség, amellyel pályáztál. Ha nem sikerül döntésre jutniuk, akkor pedig sorsolni fogunk.

A játék nem lenne az igazi nyeremény nélkül, ezért a legjobbnak ítélt jelentkezőt, egy amsterdami úttal jutalmazzuk. Az utazásra magával vihet egy fő kísérőt, és Amsterdamban megszállnak majd az ötcsillagos The Grand Legend Hotelben, ellátogatnak a Heineken Experience élményközpontba, sőt szervezünk egy exkluzív interjút is a globális HEINEKEN egyik vezetőjével.

Nem hangzik rosszul, igaz? 🙂

Várjuk jelentkezésedet.

Aki megszerzi vagy kiszivárogtatja nekem ezeket a videókat, az tényleg bármit kérhet tőlem!

Vélemény, hozzászólás?