Pár napja leplezte le az Addict blog, hogy az Actimel reklámkampánya, amiben egy utcán felállított, hatalmas actimeles palackot formázó automata előtt kellett mutatványokat bemutatni ajándék Actimelért, óriási ötletlopás.
Pár napja leplezte le az Addict blog, hogy az Actimel reklámkampánya, amiben egy utcán felállított, hatalmas actimeles palackot formázó automata előtt kellett mutatványokat bemutatni ajándék Actimelért, óriási ötletlopás.
Ez ugyanis az egy az egyben a Fantastic Delites nevű snack nem is olyan régi, 2012 nyarától futó és az egész világon híressé lett kampánya. A magyar ügynökség ráadásul nemcsak magát az alapötletet nyúlta le, miszerint egy automata egyre őrültebb akciókra vesz rá embereket az ingyen édességét, hanem konkrét mondatokat, betűtípust, mindent. Mintha elénekelték volna Adele-től a Rolling In The Deep-et magyar szöveggel, saját számként.
Bár az Addict nem írta meg direktben, a kampány weboldaláról nem volt nehéz rájönni, hogy a kreatív ügynökség a HPS volt. Meg is kerestem őket a klasszikus Tornóczky Anita-i kérdéssel, miszerint és ezt így hogy?
A válasz furcsán zavarodott volt, egy pillanatig sem próbálták tagadni, hogy a kampányuk olyan, mint a Fantastic Delites-é, mégis arra célozgattak, hogy ez nem is olyan egyszerű ügy. Aztán azt mondták, várjak, mert meg kell beszélniük az ügyféllel. Nem szokásom várni, ha láthatólag terelni próbálnak, de most éreztem, hogy talán megéri. És úgy is lett. A HPS ugyanis tényleg kiizzadt egy szöveget, amit azért is egy az egyben, bullshitestül teszek ide, hogy ne én értelmezzen az olvasóknak, tessék:
Az Actimel egy 360 fokos kampányt indított, középpontjában az üzenettel: Induljon egészségesen a reggel! A multimédia kampányban TV, digitális média, sajtó, utcai aktivitások, eladáshelyi reklám és promóció is helyet kaptak, amelyek mind az Állj készen a mindennapok kihívásaira üzenetét közvetítik.
Az utcai aktivitás végrehajtásával az Actimel minket bízott meg. Ügyfelünk egy már ismert nemzetközi eszközt, a trükkös automatát javasolta, azt a reggeli kihívásokhoz adaptálva.
A kampányban ügynökségünk kihívást jelentő kreatív feladata, az eredetileg 11 cm-es palack, 3 méter magas hasonmásának megépítése volt. Az utcai aktivitást és az arról készült promóciós videót, ügyfelünk minden részletre kiterjedő megbízása alapján valósítottuk meg.
A videóban, azok az aktivitások lettek kiemelve, amelyek tipikus reggeli kihívások – mint a fogmosás vagy a reggeli torna –, mivel a terméket legtöbben reggel fogyasztják. A kampányfilm ezekben az elemekben tér el a hasonló videóktól.
Csak én értem úgy, hogy ez a szöveg azt jelenti, hogy az ügyfél megmondta nekik, az ötletet le kell nyúlni, sőt azt is pontról pontra, hogy hogyan, ők meg csak végrehajtók voltak, széklábfaragók, akiknek csak a palack megformálása jutott lényegében? Egészen egyedi védekezés, a Reklám Nürnbergi Perében érzem magam, ahol csak végrehajtók vannak. Az pedig, hogy az utolsó mondatban egy konkrét megrendelő és egy konkrét ügynökség jól ismert kampányát "hasonló videóknak" nevezi, mintha ez egy általános műfaj, nem pedig egyedi szellemi termék lenne, még klasszabb.