Elkészült a második olyan közvélemény-kutatás, amelyikre a netezők adták össze a pénzt. 62 százalék támogatná, hogy vasárnap is nyitva legyenek a boltok. A legjobban a külön élő párok imádnak vasárnap soppingolni, az egyetlen csoport, amelyik inkább bezárna, az a 8 általános alatti végzettségűeké.
Annak idején én is írtam arról, hogy Balla Péter állampolgár az Indiegogón gyűjtött össze 1300 eurót arra, hogy 3 nagy közvélemény-kutató cégnél is megrendelje ugyanazt a felmérést, a vasárnapi boltnyitvatartásról.
Előszö az Ipsosé készült el, még márciusban, náluk 64-32 volt az arány a vasárnapi nyitva tartást támogatók javára. (Az Ipsos amúgy eléggé megszívatta Ballát, mert nem árulta el neki, hogy nagyon hasonló kérdésben ők maguk is kutatnak, majd előbb publikálták a saját eredményeiket.)
Most készült el a sorban a második, a Mediáné. Az adatfelvétel márciusi volt. Az arányok szinte megegyeznek: 62-35.
A két felmérésben az is közös, hogy megmutatják, ez olyan téma, amiről ritka határozottsággal formálnak véleményt az állampolgárok, hiszen – alcsoporttól függően – jellemzően 3-4 százalék körüli volt mindössze azoknak az aránya, akik nem tudtak válaszolni. A nem, lakóhely, életkor és végzettség szerinti felosztás azt mutatja, hogy a legtöbb alcsoportban egészen egyenletes a téma megítélése: 60 százalék körüli vásárolni akaró áll szemben harmincegynéhány százaléknyi zárvatartás-pártival. Kér markáns kivétel akad. Az egyetlen csoport, amelyikban 56 százalékkal többségbe kerültek a záráspártiak, az az általánost sem elvégzettek csoportja. Vagyis azok, akik szegények általában amúgy sem tudnának venni semmit, mert nincs rá pénzük. A másik szélsőség a külön élők halmaza, itt 82 százalék vásárolgatna az Úr Napján is.