Na, emberek, ilyen lesz Tarlós István Budapestje, ha a helyén marad

Illustration for article titled Na, emberek, ilyen lesz Tarlós István Budapestje, ha a helyén marad

A fideszes főpolgármester az MTI-nek nyilatkozva mondott egy csomó konkrétumot, és ezenközben az is kiderült, hogy esze ágában sincs nyakon önteni magát jeges vízzel. Ha már Falus Ferencet reblogoltam tegnap az Indexről, akkor muszáj ezt is, nem igaz?

Advertisement

Tarlós szerint ezek az eredményei, úgymond sok egyéb mellett:

  • a négyes metró befejezése
  • a közösségi közlekedési járművek cseréje
  • a csatornaépítési program és nem részletezett közterületi beruházások

Tarlós szerint sokat elárul, hogy:

  • Budapest megítélése egyre jobb a nemzetközi értékeléseken
  • ebben a négy évben nem volt korrupciós botrány a Városházán
  • sztrájk sem volt

Tarlós úgy érzi, hogy:

Ma más illat van a városban, mint négy évvel ezelőtt.

Tarlósnak tervei vannak:

  • a barnamezős területek, az óbudai gázgyár, a józsefvárosi pályaudvar és Rákosrendező újrahasznosítására
  • a margitszigeti és állatkerti projektek folytatására
  • további 600 busz cseréjére
  • az 1-es villamos meghosszabbításának befejezésére
  • a 2-es villamosvonal, az úgynevezett százlábú híd (az mi az?) és a Lánchíd felújítására (nem fog hozzájárulni ahhoz, hogy ezt kiszélesítsék)
  • a kisföldalatti kocsijainak cseréjére
  • új dunai hajóflotta beszerzésére
  • a 3-as metró szerelvényeinek és infrastruktúrájának felújítására

Tarlós István harcolni fog:

  • az uniós pénzekért, amelyekért főleg Budapest és vidék között van küzdelem

Tarlós István ezenfelül:

  • átalakítaná a vagyongazdálkodást, a pályázatok és közbeszerzések rendszerét
  • az önálló cégként működő Envirodunát főosztályként hozzácsapná a Városházához, oda tartoznának a beruházások
  • visszavenné a tulajdonosi jogosítványokat a Budapesti Közlekedési Központtól, amely alapvetően közlekedésszervező és kontrolling cég lenne, és a közlekedésfejlesztések kivitelezésének műszaki ellenőrzését látná el
  • a BKK a továbbiakban a létrehozandó Városigazgatóság tagvállalataként működne
  • a Városigazgatósághoz tartoznának a Budapesti Városüzemeltetési Központ cégei is, mert a holding nem vált be
  • kialakítaná a korábbi városvezetés által bevállalt dugódíj feltételrendszerét – a bevezetésre hallgatólagosan 2016-ig kaptak haladékot Brüsszeltől
  • programot és finanszírozási rendszert alakítana ki a panelépületek gépészeti és szigetelési felújítására
  • utána következhetne új bérlakásprogram indítása – ami az állam részvétele nélkül nem reális
Advertisement

Tarlós István egy igazi hős, szerintem nyilvánvalóan szupereje van – bár azt éppen nem mondta, hogy mindezt négy vagy negyven év alatt szeretné megcsinálni. Tarlós István emellett nem kapott kényes és kellemetlen kérdéseket sem, de gondolom, lesz olyan interjú is ebben a kampányban. Mindegy, nem lennék most Icebucket Ferenc helyében.

Viszont a végén beszélt a hajléktalanokról is. Azt mondta, elsősorban a szociális vonalat szeretné erősíteni, de elvárja, hogy a város funkcionális pontjait "ne tegyék élhetetlenné emberhez méltatlan életvitellel". Továbbra is sok kritikát kap azoktól, panaszolta, akik túl enyhének tartják az eddigi intézkedéseket, de neki nemcsak a néhány ezer hajléktalant, hanem az 1,7 millió budapestit is képviselnie kell.

Advertisement

Arra gondoltam, hogy – Bokros ide, Csárdi oda – két jelöltet elég nekem beletennem a szavazógépbe egyelőre, ha hibáztam, figyelmeztessetek, és legközelebb másként csinálom.

Vélemény, hozzászólás?