Olyan új dizájnerdrog-nevek vannak, mint Nintendo meg Mitsubishi. És te hogyan keresztelnéd el az új drogodat?
A Gawker kockablogja, a Kotaku szúrta ki, hogy egy a drogmegelőzésben utazó belga szerv Nintendo néven regisztrált egy sokadik MDMA alapú készítményt. Egyúttal azt is észrevették, hogy a legfrissebb listában szereplő anyagok a jogvédelemre fittyet hányva rendre egyes ismert márkaneveket vesznek kölcsön: Mitsubishi, Superman, persze a Nintendo és még mondjuk a Li-Ion. Ez aztán a gerillakampány! Sőt ez már piócakampány, posztmodern marketing! És ha megnézzük, még a tipográfiát is kölcsönvették. Persze maximálisan érthető ez. Ha már amúgy is a törvényen kívüli sötét zónákban, törvényen kívüli bozontosokban mozognak, akkor miért ne nyúlhatnának egy ilyesforma korlátlan marketinghez.
Most anélkül, hogy a nyelvtankönyv utolsó oldalát megírnám, azért megjegyezném, hogy ez a helyzet elég hasonló ahhoz, ahogy a költészet metaforák által teszi egyedivé az élményt. Nagyon röviden:
- Van egy új drog,
- ami hasonlít ugyan a többihez, de kell tőlük különíteni.
- Valamilyen, akár merész analógia mentén veszünk egy már meglévő szót és ráragasztjuk a dologra. (esetünkben: pl. a már legendás kati, a vagy most épp a Nintendo. Hétköznapi példának, meg ott van a számítógép egere.) Esetleg még rövidíthetünk, mozaikszavazhatunk vagy hasonlók, de azok sosem olyan izgik. (például MDMA.)
Ha én egy ilyen Walter White-i helyzetbe kerülnék, akkor efféle elnevezésekben gondolkoznék:
- Titanic
- Balotelli
- Gucci
- Rodman
- CNN
- Rolex
- Herz
- DK
Aztán lehetne herzezgetni, jól beguccizni, flesselgetni haverokkal a CNN-en vagy csak twitterezni lazán. Kommentben be lehet szállni a bizniszbe a jobb nevekkel, aztán fele-fele.
Fotók: ewsd.wiv-isp.be
Forrás: Kotaku