Hátborzongató módon kötöttek békét a Quake robotjai 4 év öldöklés után.
Az 1999-es Quake 3: Arena több okból is népszerű volt. Agyatlan és brutális öldöklés, feszes tempó, elmebeteg karakterek, elmbeteg fegyverek és elmebeteg pályák, amiken büntetlenül szét lehetett lőni virtuálisan az osztálytársakat, a kollégákat vagy éppen valami ismeretlent a világ másik feléről. Ki gondolná, hogy a Quake többet jelenthet, mint csupán egy tökéletes lehetőséget középiskolai informatika órák szabotálására… Ezért is ejti zavarba az embert a Huffington Post cikke.
A komplikáltnak egyáltalán nem mondható játékban mesterséges ellenfelekkel is lehet harcolni, akiket némi intelligenciával is megáldott a sors. Ez annyit jelent, hogy a játékmenet során folyamatosan érzékelik a valódi játékosok mozgását, taktikáját, trükkjeit, és ebből tanulva próbálnak minél ravaszabb módon túlélni, egyre hatékonyabban gyilkolni.
A cikk alapja egy 2011-es 4chan beszélgetés, amiben a posztoló arról ír, hogy 2007-ben egymásnak eresztett tizenhat mesterséges ellenfelet a saját szerverén, majd négy évvel később eszébe jutott, hogy ránéz, hogyan boldogul a tizenhat szerencsétlen. Hatalmas megdöbbenésére, a karakterek egyszerűen csak körben álltak. Megszűnt a lövöldözés, helyette szimplán egymásra bámultak. Ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt ellenfelek olyan szintre fejlesztették egyéni taktikáikat, hogy nyilvánvalóvá vált, a küzdelem felesleges, mert a lelőtt ellenfelek számával növekvő pontszámok egyenlő ütemben gyarapodnak. Értelmetlenné vált a küzdelem és a robotok erre rájöttek. A posztoló ezután elkezdett kísérletezni a furcsa patthelyzettel. Hiába változtatta a pályákat, ugyanúgy körben álltak, amikor pedig ő maga is belépett a küzdelembe, a többiek csak néztek rá. Amikor viszont rájuk lőtt, megbomlott a béke, mindenki fegyver után rohant és a mesterséges ellenfelek mind elkezdtek a valódi játékosra lőni. Ezután egyszerűen leállt a szerver.
A kétségkívül remek történet természetesen több ponton is támadható. A gépi ellenfelek "intelligenciáját" tároló log fájlok mérete egyenként 512 megabájt volt, amiből azt feltételezhetnénk, a játék egyszerűen nem tudott több adatot tárolni, ezért szűnt meg a vérengzés. Ha igaz, ha nem, mindenképpen elgondolkodtató eset.