A Heti Válasz újságírója szerint a kétharmados kormánytöbbségnek közbe kell avatkoznia, ha egy magántévé műsora nem eléggé minőségi.
A reklámadó – vagyis kormány vs RTL Klub-csata – remekül a felszínre dobta, hogy a magyar politika és sajtó szereplői közül ki mit gondol szabadságról, piacról, állami beavatkozásról. Szőnyi Szilárd, a Heti Válasz főszerkesztő-helyettese például egy friss posztja szerint azt gondolja, hogy ha egy televízió napi műsorstruktúrája nem az ő ízlése szerint való, vagyis gagyi, akkor azt a tévét a kétharmados erővel rendelkező kormányzatnak kötelessége megleckéztetni.
Elég szomorú, hogy a gondolkodó kormánypárti értelmiségnek készülő lap egyik vezetője is ezt gondolja.
Szőnyi külön kiemeli az RTL Klub programjában szerepelő Asztroshow című fizetős jósműsort, mint ami bőven indokolja az állami beavatkozást. Szőnyinek természetesen igaza van abban, hogy a jós- és gyógyítóműsorok ocsmány lehúzások. Mondjuk nem amiatt, amit a képernyőn látunk – mert az is szemétség, de mindenkinek joga van hinni bármilyen hülyeségben – hanem azért, ami a képernyőn nem látszik, vagyis fogyasztók átverése miatt, akiknek kifejezetten élő jóst vagy élő nyerési lehetőséget igérnek, de helyette hosszú percekig váratják őket sokezer forintért.
Szóval az Asztroshow jellegű adások tényeg aljasságok, de az talán még Szőnyi Szilárdnak is világos, hogy az általa a posztjában közvetve védett reklámadónak ezekhez az égvilágon semmi köze. Attól, hogy elveszik a médiacégek reklámbevételeinek nem kis részét, legfeljebb tönkremegy vagy nehéz helyzetbe kerül pár csatorna, lap és nagyobb weboldal, de az RTL-en emiatt semmivel sem lesz kevesebb Asztroshow. Ha az ilyen becsapásokat akarnák megszüntetni, azt egészen másképp csinálnák. A versenyhivatal rá is szállt már ezekre a cégekre, hiszen a csalást nem azzal követik el, hogy idiótaságot beszélnek a képernyőn, hanem azzal, hogy hazugságokat álltanak a reklámjaikban és olyanért vesznek el sok pénzt, amit nem teljesítenek.
Szóval az Asztroshownak semmi köze Gulyás Gergelyhez és az ő képmutató reklámadó-indokolásához. A reklámtörvénynek és Gulyás Gergelynek meg semmi közók ahhoz, hogy ócska az RTL műsora. A reklámtörvénynek ahhoz van köze, hogy a TV2 Fidesz mögött álló üzletemberek kezébe került, és ki kell nyírni a konkurenciát, hogy folyhasson a della.