​Elég volt a bohóckodásból, újítsátok fel a 3-as metrót!

Ezt a posztot már hetekkel korábban meg akartam írni. Amikor egyrészt pont ilyen meleg volt, mint most, másrészt a Fővárosi Közgyűlésben is napirendre került a kérdés. Akkor valamiért elmaradt, biztos más, mocskosul fontos dolgom lett, de most megint süt a nap.

Illustration for article titled ​Elég volt a bohóckodásból, újítsátok fel a 3-as metrót!

Ezt a posztot már hetekkel korábban meg akartam írni. Amikor egyrészt pont ilyen meleg volt, mint most, másrészt a Fővárosi Közgyűlésben is napirendre került a kérdés. Akkor valamiért elmaradt, biztos más, mocskosul fontos dolgom lett, de most megint süt a nap.

Advertisement

Továbbá Kunhalmi Ágnes délelőtt bejelentette, hogy aláírásgyűjtést kezdeményeznek a 3-as metró felújítása érdekében. Ehhez részben a moszkvai metrókatasztrófa szolgáltatta az apropót – ami kicsit sunyi dolog –, nem csoda, hogy Tarlós István főpolgármester sietett reagálni, mondván, a szocik úgy viselkednek, mint az egyszeri futballista, akit három öngól után cseréltek le, mégis nagy a pofája. Mit tett erre a Demokratikus Koalíció? Ezt kiáltotta: Tarlós István érvényesítse a fővárosiak érdekét a kormánynál, s fejezze be azt, hogy minden fontosabb, mint a metrón utazó napi 470 ezer ember biztonsága!

Advertisement

De hogy jön ide a hőség?

Úgy, hogy az egyik legjobb hely Budapesten kánikula idején a 2-es metró. Úgy járok be a Bazilika melletti irodánkba, hogy Aquincum megállónál felszállok a HÉV-re – rohadt meleg van a kocsikban, hiába húznak le a kedves emberek minden ablakot, alig jár a levegő –, berobogok a Batthyány térre, le a mozgólépcsőn, és fellélegzek. A 2-es metróban csodálatosan hűvös van. Már a megállóban is, de a kocsikban különösen. Egy percbe sem telik, és úgy érzem magam, mintha Európában lennék. Sokkal faszább, mint Bécs vagy Párizs. Még Minszknél is jobb. Sajnálni szoktam, hogy csak egyet, max kettőt mehetek, de a felfrissüléshez már ez is elég.

Advertisement

Bejárhatnék másképpen is. 106-os busszal az Árpád híd metrómegállóig, onnan 3-as metróval az Arany János utcáig. Ez kevesebb gyaloglást feltételezne, de szinte soha nem fanyalodok rá – hiába rajongok a változatosságért. A 106-os hagyján, de a 3-as metró tragédia. Nemcsak koszos és büdös, hanem rettenetesen meleg és fülledt is. Nemcsak a kocsikban van forróság, hanem a megállókban is végig. Ezt nem is igazán értem. A Deák téren a 2-es szintjén még jó idő van, a 3-asén már nincsen. Igazi hézköznapi paradoxon!

Mondok mást. Néhány héttel ezelőtti távollétünket követően vonattal közelítettük meg Budapestet, és Kelenföldnél eszünkbe jutott, hogy van 4-es metró, azzal sokkal jobb lesz hazamennünk, mintha elzötyögnénk a Keletiig. Leszálltunk. 4-es metró: a 21. századi világ közepe. Átszállás a Kálvin téren a 3-asra: utazás a sötétség mélyére, Kádár János hóna alá.

Advertisement

Münchenhez képest Budapest: szinte nulla különbség kulturálisan. A 4-es metróhoz képest a 3-as metró: totális kulturális sokk. Gusztustalan szégyenfolt! A munkahely-megközelítési lehetőségeim alkotmányellenes korlátozása!

Szerintem ez nem mehet így tovább. Elég volt a bohóckodásból. Lázár János, adj pénzt! Tarlós István, fejezd be, hogy minden fontosabb! Különben aláírok Kunhalmi Ágnesnek.

Advertisement

Európába, de mindahányan – és minden metróvonalon!

Fotó: Nagy Attila/Cink

Vélemény, hozzászólás?