Mi lehet a trükk a fizetett alkoholfogyasztós hirdetésben?

Az nem kérdés, hogy kamu-e a magyar netet lázban tartó hirdetés, amiben havi 180 ezer forintért alkoholtesztelőket keresnek. A kérdés az, hogy mire megy ki a játék.

Illustration for article titled Mi lehet a trükk a fizetett alkoholfogyasztós hirdetésben?

Az nem kérdés, hogy kamu-e a magyar netet lázban tartó hirdetés, amiben havi 180 ezer forintért alkoholtesztelőket keresnek. A kérdés az, hogy mire megy ki a játék.

Advertisement

Amikor legutóbb néztem, majdnem 120 ezer megtekintésnél járt az a hirdetés az Apródon, amiben egy állítólagos szakdolgozat írói olyan embereket keresnek, akik hajlandók fél éven át havi 180 ezerért alkoholt inni otthon.

Azon túl, hogy a dolog tartalmilag is nagyon erősen, mondjuk 99,7 százalékban kamugyanús, a hirdetésben magában maradt egy rakás teljesen életidegen pont. Például miért kerülnek bejelentett munkaviszonyba az otthoni tesztelők? És kivel? A "diákokkal"? Márpedig ezt mondja a hirdetés:

– Bejelentett munkaviszonyom lesz a munka során?

– Igen, teljes mértékben fizetünk minden járulékot a "dolgozónk" után!

De mire mehet ki akkor a játék? Vegyük sorra lehetőségeket.

– Ügyes aprod.hu-reklám

A legegyszerűbb, szinte primitív, ezért csábító megoldás. Az eredmény eddig 120 ezer néző az Apródon, ezer lájkoló a Facebookon, rengeteg lelkedésből megírt mikro-, nano- és makroposzt, státuszriport és SMS. És még hol van a július 31-ei jelentkezési határidő!

Advertisement

– Ügyes alkoholforgalmazó-reklám

A szervezők már az eredeti hirdetésben utalnak rá, hogy egy égetett szeszt forgalmazó cég finanszírozza az akciót. Lehet, hogy nem ÚGY finanszírozza, hanem emígy, vagyis az egész arra megy ki, hogy egyszer csak kiszivárogjon a cég neve és a gerillakampány máris célba ért.

Advertisement

– Adathalászat

Ha eléggé hihetően folytatják az akciót, a szervezők több ezer elkötelezett alkoholrajongó valós adatait kapják meg rövid idő alatt. Olyan részletességű adatokkal ráadásul, hogy pontosan milyen alkoholfajtákat szoktak fogyasztani, és milyen sűrűn. Egy ilyen akció mögött állhat egy konkrét gyártó vagy forgalmazó, de egy független cég is, amelyik aztán áruba bocsátja a megszerzett adatokat.

Advertisement

– Valami más, sokkal cselesebb

Bőven benne van a pakliban bármi más is, az előzőek csak a legnyilvánvalóbb lehetőségek.

Advertisement

Itt egy szavazógép, bökj rá, hogy te melyik megoldásra gyanakszol. Van nyitott kategória is, ha más elméleted – vagy tuti infód – van, írd be oda. Rendszeresen rá fogok nézni a cuccra és az izgalmasnak tánü megoldásokat kiposztolom!

Vélemény, hozzászólás?